Wednesday, May 2, 2007

Arla - den corporale blogger

Hos Arla har de arbejdet med blogs i 1 1/2 år . Maja Møller fra Arla Foods fortæller om sine meget direkte erfaringer med forbrugerkommunikation med afsæt i krisestemning og behov for back time.


Al mælk, én junge!
Det er stort! Arla startede med at invitere alle 8000 medarbejdere med til en gennemgang af virksomhedens historie - al mælk én junge! 55 forandringsagenter styrede processen og parallelt hermed blev der produceret tv-annoncer.

Idag besøges Arlas hjemmside af 400.000 om måneden! Den indeholder åbne samtaler via e-mails, hvor brugerne sætter et kryds, hvis deres kommentarer efterfølgende må bruges på hjemmesiden, og det gør 20%! Masser er fagpersoner har en blog, miljøblog, madblog mv. Maja er lige nu ved at arrangere et seminar og har derfor oprettet en seminarblog, hvor hun inviterer folk til at komme med input.


Den corporale blogger
- Vi går rundt og caster og coacher interne bloggere. De skal have tid, interesse og et konkret udbytte af at blogge. Vi skal være netværkere og kunne dele tanker, tvivl og idéer med andre. Vi skal være gode til at lytte og vise processer (og ikke så meget resultater). Det optimale vil være, hvis bloggen kan aflaste dit arbejde og hjælpe dig til at finde svar på løsninger. Vi kan alle sammen bruge bloggen som radar både indadtil og udadtil.

Come on DB!

No comments: